Марката Deutz-Fahr има богата история, но всичко започва през 1864 г. с N.A. Otto & Cie, основана в Кьолн (Cologne) от Николаус Ото (Nicolaus Otto) и Евген Ланген (Eugen Langen). Това е първият производител на двигатели с вътрешно горене в света. От 1938 г. компанията е известна като Klockner-Humboldt-Deutz AG.
Компанията Gasmotoren-Fabrik Deutz AG (GFD) е основана шест години по-късно и през 1876 г. Тогава Ото (Otto ) завършва работата си върху дизайна на четиритактовия двигател.
Пионерът
Ото (Otto) разработва система за запалване, използвайки магнит с ниско напрежение, закупен от Бош (Bosch). През 1894 г. самоходните машини като трактори започват да се произвеждат в завода, управляван от дъщерното дружество Дойц (Deutz) във Филаделфия, САЩ. GFD стартира производството на дизелови двигатели тринадесет години по-късно. Междувременно Етторе Бугати (Ettore Bugatti) използва завода в Кьолн, за да строи автомобили пет години подред. Компанията е на 50 години през 1914 г. и по това време притежава над 2000 души персонал.
Компанията Deutz AG е създадена през 1921 г., след като с Motorenfabrik Oberursel AG решават да обединят усилията си. Моделът F1M414 е първият компактен трактор в света, който влиза в масово производство, което се случва през 1936 г. Произвеждан е 15 години, след което е препроектиран и влиза в производство за още осем години.
Klöckner е купен през 1938 г. и скоро компанията е преименувана на KHD. Klöckner - Humboldt - DEUTZ AG се оказва една от най-големите индустриални компании в Германия. За съжаление Втората световна война води до много щети, които са причината за спирането на производството, продължило няколко години. Повечето от производствените мощности в Кьолн са изравнени със земята след войната.
Възкресението
След края на Втората световна война е започната мащабна реконструкция. За общо пет години всичко се връща към предишното си състояние. Наети са повече от 13 000 служители. Скоро са представени новите двигатели и новоразработеното предно окачване, което насочва компанията към огромен успех. След няколко години компанията SIADA, базирана в Аржентина, започва да произвежда трактори Deutz.
Първият верижен трактор е сглобен през 1953 г., последван от изцяло нова серия трактори пет години по-късно. На следващата година е подписан друг договор с аржентински партньор и производството там започва почти веднага след това. KHD приема логото на Magirus през 1964г.
Представената през 1965 г. моделна гама на трактори със задвижване на четирите колела е голям успех! Произведени са повече от 380 000 бройки.
Официалното име
Deutz-Fahr става официално име през 1968 г., когато са закупени повечето акции на FAHR. FAHR вече е част от KHD и има богат опит в производството на селскостопанска техника. Година по-късно компанията придобива и Ködel & Böhm. Това е друга фирма, специализирана в производството на селскостопанска техника.
Производството в Аржентина започва през 1970 г., последвано от представянето на изцяло новата серия трактори DEUTZ INTRAC няколко години по-късно. Тези машини се оказват изключително универсални и ефективни. През 1978 г. стартира моделната линия на Deutz DX, която има електрически теглич, окачена кабина и 4WD система.
Всички трактори, които се произвеждат от монтажната линия след 1982 г., са маркирани с марката DEUTZ-FAHR.
Милионният трактор
През 1992 г., когато Deutz-Fahr отпразнува производството на своя 1 000 000-нен трактор. Някои от моделите, лансирани след 1993 г., използват модерната нова автоматична трансмисия, разработена от групата SLH (SAME + LAMBORGHINI + HÜRLIMANN), наречена Electronic Powershift. Няколко години по-късно KHD и Deutz-Fahr стават част от SLH, след което се създава една и съща DEUTZ-FAHR GROUP.
Klöckner-Humboldt-Deutz AG е преименувана през 1997 г., като става Deutz AG и се фокусира върху производството на изключително широка гама двигатели. Четири години по-късно бе представена изцяло новата гама трактори Agrotron. Той се отличаваше с елегантен дизайн и нова технология, включително CVT трансмисия.
Компанията отбелязва век от производството на вършачката през 2009 година.
Лансирани са различни нови модели и скоро са признати за своите качества. Deutz-Fahr Agrotron 7250 TTV спечели наградата „Трактор на годината“ през 2012 г. Серията Deutz-Fahr 6, оборудвана с кабината MaxiVision, печели престижната немска награда за дизайн на следващата година. През 2014 г. Deutz-Fahr 9340 TTV печели същата награда, което е основен успех, тъй като тракторът е модел на сегмент с висока мощност.
Напълно новият производствен завод е открит през 2017 г. Гигантското съоръжение, построено в Ларинген, все още е най-модерната фабрика в Европа. Това е наистина важна инвестиция, а общата стойност на проекта надхвърля 90 милиона евро.
Deutz-Fahr предлага огромна гама колесни и верижни трактори, комбайни, както и селскостопанска техника.
Повече информация на: https://www.deutz-fahr.com/en-ea/.