Големите истории често започват с една проста крачка. Развитието на Claas не прави изключение. Аугуст Клаас (August Claas) и тримата му братя – Франц (Franz), Тео (Theo) и Бернхард (Bernhard), поставят основата на марката Claas през 1913 г., произвеждайки балировачки, които се оказват продуктивни и надеждни. В крайна сметка получават няколко патента за „устройство за връзване на възли“, което произвеждат.
След приключването на Втората световна война, братята успяват да доставят необходимите за работния процес инструменти и машини, но намирането на материали за произвеждането на „устройството“ се оказва почти невъзможно, така че в началото реконструират техника втора употреба. Поради проблеми с канапа, използван в по-късното производство, Август Клаас (August Claas) разработва и патентова машината за връзване на възли. Скоро Германското земеделско дружество признава устройството за най-доброто, измислено някога. Комбинацията от балировачка и „устройството за връзване на възли“ се оказва със значителен успех и до 1930 г. повече от 10 000 устройства на Claas са продадени, а компанията се разширява и до пазарите на други европейски страни.
Най-важната стъпка
Ръководителят на Института за селскостопански технологии в университета в Бон-Попелсдорф (Bonn-Poppelsdorf) - професор Карл Вормфелде (Karl Vormfelde) - е този, който предлага комбайните да бъдат разпространени в Европа, след като вижда как подобряват селскостопанските сектори в САЩ, Канада и Австралия. Скоро Claas представя комбайн, проектиран да отговаря на нуждите на типичният европейски фермер. Машината е революционна и придвижва Claas преди конкуренцията. Сто броя от машината са произведени между 1936 г. и 1939 г. Правителството постепенно ограничава производството на комбайните през следващите няколко години, преди да постави забраната за това напълно. Claas се ориентира към производството на въоръжение, за да остане на повърхността, но към тогавашният момент са продадени 1400 комбайни. Затова те започват да работят върху следващият модел.
Доминиране на индустрията за събиране на реколтата
Англия се превръща в огромен пазар в края на 40-те години и става причина за рестартирането и по-нататъшното развитие на Claas. Компанията снабдява новият пазар с изцяло нов комбайн CLAAS SUPER. Увеличението на съоръжението и мощността на производственото предприятие е логична следваща стъпка.
В началото на 50-те години Claas няма реална конкуренция на пазара на комбайни в Европа, но това се променя до края на десетилетието. За да остане лидер сред нарастващата конкуренция, Claas решава да заложи всичко на комбайна и по-голямата част от средствата се влагат в увеличените производствени обеми на машините. Компанията също така създава мрежа от вносители за различни страни и проучва различни нови задгранични пазари. Броят на служителите нараства от 127 души през 1945 г. до огромните 5300 души през 1968 г. Продажбите на комбайните се повишават със средно 80% година след година, а над 200 000 машини напускат фабриката до края на 60-те, което означава, че Claas вече е световен лидер. Въпреки това пазарният темп се забавя и търсенето на селскостопански машини спира в началото на 70-те години. Компанията преструктурира бизнеса си, за да продължи да процъфтява. След като ръководството на Claas решава да закупи няколко по-малки компании и да създаде нови производствени мощности, е представена първата машина за комбайн за фуражи със самозадвижване: машината CLAAS JAGUAR се оказа много важна за растежа на компанията. По-късен модел на CLAAS JAGUAR става световен лидер в своя сегмент. Комбайнът CLAAS DOMINATOR е представен през 70-те години и бързо се превръща в пазарен успех. Моделът CLAAS DOMINATOR 80 става най-успешният комбайн, продаван някога в Европа, а по-големият модел на CLAAS LEXION, представен по-късно, е също толкова успешен.
Компютърно базирана система за данни за селското стопанство, наречена Agrocom, стартира като услуга през 1988 г. Разбира се, към продуктовото портфолио се добавя и трактор. Инженерите работят върху такава машина от края на 60-те.
Разширяването
Машините на Claas са продавани на много пазари в различни страни през 70-те, включително съветските. Междувременно, моделната гама Claas Xerion е представена в края на 90-те години и остава един от най-важните модели за растеж на компанията заедно с Claas Axion, който е представен през следващото десетилетие (1997г.). През следващите десетилетия компанията разширява целия свят и дори купува всички акции на Renault Agriculture между 2003 г. и 2008 г. Скоро изцяло новата гама модели трактори се присъединява към продуктовото портфолио на компанията и затвърждава присъствието си като лидер на селскостопанския пазар. В момента дъщерните дружества на компанията Claas Iberica и Claas Italia имат свои собствени мрежи за дистрибуция.
Claas предлага изключително голямо разнообразие от трактори и комбайни, както и телескопични и челни товарачи.
Можете да откриете повече на https://www.claas-group.com