За разлика от повечето други европейски производители на камиони, историята на Iveco датира от по-малко от 50 години. Въпреки това, все пак марката успява да постигне забележителен успех във времето.
Встъпване в длъжност
Марката Iveco се ражда в началото на 1975 г., след като се обединяват общо пет различни компании. Името на марката е кратко за Industrial Vehicles Corporation. Промишлените автомобили на Fiat, OM, Lancia Special Vehicles, Unic и Magirus-Deutz обединяват усилията си, за да се случи това. Марката има за цел да лансира продукти далеч отвъд европейските граници - пазарите са насочени в Северна Америка и Северна Африка. Това е наистина амбициозен план, но се оказва и реалистичен.
След няколко години на разработване на моделната гама, през 1982 г. е представено ново лого на Iveco. Междувременно лекият търговски модел, наречен Daily, дебютира през 1978 г. и продължава да се произвежда и до днес след много нови поколения. Цялата марка има интересна структура на управление и има множество подразделения като камиони, автобуси, противопожарни превозни средства, разработка и производство на двигатели. Турбодизеловият двигател Ивеко (Iveco) е използван във всички гами, а през 1985 г. първият дизел с директно впръскване е представен в гамата от лекотоварни автомобили, последван от EGR-клапанна система четири години по-късно. Ивеко (Iveco) всъщност е първата продукция, която въвежда турбо-дизелови двигатели на тежки промишлени превозни средства.
TurboStar
1984 г. е белязана от гамата за тежкотоварни камиони, наречена Турбо Стар (TurboStar). Това беше изключително успешен модел в цяла Европа. Разширяването на марката в чужбина едва започва да се случва и е създадено съвместно предприятие с Ford Truck Ltd. Стандартната продуктова гама (SPR за кратко) е въведена в края на 80-те години и в крайна сметка преобразува компанията. По това време Ивеко (Iveco) и Астра (Astra) - компания, специализирана в строителни и минни превозни средства, обединяват своите сили. Няколко години по-късно новият модел Дейли (Daily) с екологичен двигател се превръща в незабавен пазарен успех. Той става лидер в своя сегмент в Европа.
Iveco купува 52% от Форд (Ford) през 1986 г., оформяйки съвместното предприятие на Ивеко Форд Трък (Iveco Ford Truck Ltd).
90-те години са белязани от стремежа на Ивеко (Iveco) за глобален успех. Въведена е изцяло нова продуктова гама Euro - тя предлага четири различни типа камиони на база клас и тегло. Моделите Iveco EuroCargo и Iveco EuroTech са приети наистина добре от европейския пазар и двата камиона са наградени съответно през 1992 г. и 1993 г. Моделите Iveco EuroTrakker и Iveco EuroStar също са сред най-продаваните камиони в своите сегменти.
Придобиванията
Ранните 90-те също са белязани от някои важни придобивания. Iveco купува Pegaso през 1990 г., следван от Seddon Atkinson през 1991 г. Nanjing Motor Company започва да сглобява моделите Daily в Китай през 1991 г. ИТАЛИЯ (която означава Iveco Trucks Australia Ltd.) е основана през 1992 година.
Втората половина на 90-те са важно време за марката. Представени са изцяло новите двигатели Cursor, последвани от създаването на съвместното предприятие Naveco, което произвежда модели на Iveco за китайския пазар. Iveco също купува Carniva през 1996 г., което дава възможност на компанията да стартира модела Eurofire. Автобусната дивизия представя новия модел EuroClass, който привлича много внимание и печели наградата „Треньор на годината“ през 1995 г. Двигателите Cursor 8 и Cursor 10 са представени три години по-късно. Те са първите по рода си, които разполагат с турбина с променлива геометрия, както и с обща железопътна горивна система.
Напълно новата гама от камиони Stralis е пусната през 2002 г. Компанията купува автобусното поделение на Renault след това и увеличава своите китайски операции от съвместно предприятие с Changahou Bus Co. в Китай.
По-нататъшното разширяване
Около 30-годишнината на компанията ръководството увеличава още повече китайското си присъствие. Стартира SUV Massif, както и подобрените версии на четирите колела на някои от моделите камиони. Автобусният отдел Irisbus също представя няколко нови модела.
Компанията в крайна сметка еволюира в CNH Industrial през 2011 г. - холдингов гигант, присъстващ в 190 страни, в който в момента работят над 70 000 души по целият свят. Iveco дори печели 33-то рали на Дакар през 2012 г. Най-добрият модел Iveco Stralis печели престижната награда Truck of the Year на следващата година, а новото поколение на моделната гама Daily печели наградата Van of the Year в 2015.
Масовото продуктово портфолио на Iveco днес включва леки, средни и тежки камиони, строителни превозни средства, самосвали и самосвали, както и широка гама от специализирани машини и автобуси.
Повече информация на: https://www.iveco.com/Pages/welcome.html.