keyboard_arrow_right Добави обява
keyboard_arrow_right Влез
keyboard_arrow_right Регистрация
keyboard_arrow_right Начало
keyboard_arrow_right Индустрии
keyboard_arrow_right Търси
keyboard_arrow_right Продай

СКАНИЯ: ЕДНА ИСТОРИЯ ОТ ФАЛИТ ДО ПЪЛЕН УСПЕХ

Title picture

В началото компания е създадена от няколко индустриалци, които се събират и създават Vapenfabriks Aktiebolag I Södertälje (Vabis) за производство на железопътни вагони и велосипеди. През 1897 г. , в Швеция е представен първият автомобил, проектиран от Густаф Ериксон.

Три години по-късно нова компания, наречена Maskinfabriksaktiebolaget Scania придобива производителят на велосипеди в Malmö, като по този начин се създава дъщерно дружество. В същото време Ериксон успя да подобри своя механичен дизайн и до 1902 г. компанията представя първия си камион. Първият фабрично произведен автомобил напуска фабриката година по-късно. През 1905 г. компанията доставя първия си индустриален двигател на пожарната служба в Стокхолм.

Търговската марка Vabis е регистрирана през 1906 г. Само пет години по-късно първият автобус, създаден в Швеция е представен и доставен на клиенти. През същата година е образувана компанията Scania-Vabis. Създадена след сливането между Maskinfabriksaktiebolaget Scania, в Malmö на фабрика за производство на камиони и тежкотоварни превозни средства и Vagnfabriksaktiebolaget в Södertelge, фабрика за сглобяване на двигатели и автомобили, начело с Пер Алфред Нордеман - ръководител на управлението.

 Тежък период

Новопостроена леярна за продукциите на цилиндрични глави и блокове е напълно действаща до 1914 г. Scania-Vabis е в състояние да изнася голям брой транспортни средства за балтийските държави, другите скандинавските страни както и в Русия, но по време на Първата световна война те произвеждат основно за техният вътрешен пазар. Периодът след Втората световна война бил труден за компанията и в крайна сметка компанията е обявена в несъстоятелност през 1921 г. Фирмата е подкрепена от водещи индустриалци в Швеция - семейството Валенберг.

Компанията се фокусира върху изграждането на камиони и автобуси, а три години по-късно въвеждат коренно нова гама от модели. Морските двигатели са представени за първи път през 1929 г., а първият дизелов двигател е произведен седем години по-късно. До 1940 г. производствените мощности са удвоени. След Втората световна война търсенето на нови камиони и автобуси е във възход, а компанията става генерален представител на VW в Швеция.

През първата половина на 50-те години износът нараства от една трета от производството, на повече от 50% от него. Търсенето на по-тежки камиони се увеличава, а компанията започва производство в Бразилия и Холандия от средата на 60-те години. До края на десетилетието двигателят V8 е въведен в експлоатация и производството на превозни средства е почти утроено.

През 70-те производителят подобрява работната среда за своите служители и им съобщава с радост, че Бразилия се превръща в най-големият пазар за техните машини. Планирано сливане с Volvo почти се е случва през 1977 г., но не се извършва. Продажбите нарастват главоломно в целият свят. През 1979 г. са регистрирани приблизително 23 000 броя в сравнение с едва 12 545 продажби през 1970 година.

Напълно нова гама модели от камиони и автобуси е представена в началото на 80-те години, което води до поредното увеличение на продажбите. През 1987 г. се открива нов технологичен център. По това време компанията е продала повече от 30 000 превозни средства за една година. В годината на 100-ият си рожден ден компанията става собственост на един инвеститор – AB корпорация. В рамките на няколко години компанията успява да създаде нови производствени мощности във Франция и Полша. Логото на Griffin се появява отново и се използва от SAAB AB и Scania AB през 1996 г., а компанията е регистрирана на борсата в Ню Йорк и Стокхолм.

Впечатляващи числа

Милионното превозно средство на компанията е произведено през 2000 г. През същата година е открит нов завод в Санкт Петербург, Русия и Volkswagen става най-големият акционер. 100-та годишнина на първият индустриален двигател, произведен от компанията бе белязана от въвеждането на система за високо налягане комън-рейл с инжекционно впръскване на горивото, което позволи на компанията да се превърне в първият производител, който въведе двигател съвместим със стандарта на емисии Евро 4. Две години по-късно беше покрит и стандартът Euro 5. Междувременно компанията представи нова гама от автобуси от следващо поколение, както и нова фабрика в Холандия.

До 2011 г. двигателите, произведени от компанията са съвместими със стандарт на емисии Euro 6, който се очакваше да бъде създаден през 2013 г. През 2014 г. Volkswagen получава пълен контрол над компанията.

Около 125-тата годишнина на компанията беше представен първият хибриден камион, както и най-мощният морски двигател до момента. В рамките на няколко години, новите технологии се развиха. Появиха се на пазара страничните въздушни възглавници, електрически автобуси и камионите с автономно управление. Компанията се класира преди конкуренцията, що се отнася до внедряването на новости и технологии в продуктите си. Пълната гама от модели на Scania включват: камиони за строителството, камиони за дистрибуция, камиони за дълги разстояния, камиони със специално предназначение, автобуси, морски двигатели, V8 и др.

Повече информация на: SCANIA WEB SITE



arrow_back_iosНазад