keyboard_arrow_right Добави обява
keyboard_arrow_right Влез
keyboard_arrow_right Регистрация
keyboard_arrow_right Начало
keyboard_arrow_right Индустрии
keyboard_arrow_right Търси
keyboard_arrow_right Продай

VOLVO: Отлична иновация в строителната техника почти два века

Title picture

С повече от 180 годишна история, Volvo CE (в превод Volvo строителна техника) е сред най-старите марки на пазара днес. Всичко започва с магазина на 27-годишният Йохан Теофрон Мунктел, открит през 1832 г. в шведският град Ескилстуна. Управниците го назначават да помага за развитието на местната индустрия. Бившата работа на Мунктел в Стокхолм се поема от друг инженер на име Жан Болиндър, който заминава за Англия заедно с брат си Карл Джерард, за да научи повече за инженерните процеси. Мунктел прави същото нещо години преди това. След като Жан Болиндър се връща в Швеция с брат си, двамата създават компания. Сто години след като Мунктел предприема начинанието си в Ескилстуна, компанията Болиндър се мести и в крайна сметка се слива с Мунктел, оформяйки компанията AB Bolinder-Munktell, която Volvo купува през 1950 година.

ИНОВАЦИИТЕ

Поглед назад: първата фабрика на Мунктел е открита през 1839 г., а 1844 е точната година, когато братята Болиндър се завръщат в Стокхолм и основават Kungsholmens Gjuteri & Maskin Verkstad. Девет години по-късно първият шведски локомотив е проектиран и произведен от Мунктел. След много години успешна работа и растеж, братя Болиндър се присъединяват към екипа, който успява да създаде първата в света подводница, способна да изстреля торпедо под повърхността на водата - това се случва през 1880 година. През 1893 г. братята създават първият двигател с вътрешно горене в шведски стил, известен като патент на Weiland.

Двадесети век започва с експлозия за Мунктел: през 1906 г. той изобретява валяк, задвижван с пара, което означава, че е успял да създaде строителна машина, преди тракторите да станат популярни. Всъщност представя първия трактор в Швеция само 7 години по-късно.


AB Bolinder-Munktell е създадена през 1932 г. след сливането между двете компании. В зората на Втората световна война новосформираната компания добавя самолетни двигатели към производствените си линии. Volvo купува компанията през 1950 г. и само четири години по-късно е представен първият товарач с колела, оборудван с прикачно устройство, което някога са изграждали. Машината е сред първите по рода си в световен мащаб.

Самосвал е показан за първи път през 1966 г. Шест години по-късно е представен новият специален дизайн на машинните кабини. Той се отличава с интелигентен дизайн, предпазващ оператора в случай на авария. Продуктовата линия за твърди товари е създадена през 1982 г. Три години по-късно е създадена VME Group, последвана от партньорството на Volvo с Clark Equipment, което означава, че шведската марка има достъп до пазара на САЩ.

РАЗШИРЯВАНЕ НА ПОРТФОЛИОТО

В началото на 90-те е времето на бърз растеж на продуктовото портфолио. Добавени са булдозери, колесни товарачи и багери, след като Volvo закупува няколко други компании наред с покупката на всички акции на VME. До 1997 г. компанията вече е започнала да произвежда грейдери и тежки колесни товарачи, които са изключително икономични. Основен момент за компанията е 1998 г., когато те успяват да придобият подразделението за строителни машини на Samsung Heavy Industries.

В ранните години на 21 век Volvo CE успява да въведе напълно нов дизайн за своите багери, последвани от изцяло нови мини модели. Нов 70-тонен багер е пуснат в производство през 2005 г. Само година по-късно е представена първата дизелова-електрическа хибридна система Volvo.

Първият в света самосвал с дизайн на пълно окачване е представен през 2007 г., последван от най-големия им все още 50-тонен товарач. През същата година Volvo придобива китайски производител на пътно-строителна техника. Седем години по-късно компанията успява да закупи производителя на трактори Terex.
Няколко години след това Volvo показава за първи път своята система Co-Pilot, последвана от най-модерната концепция за електрически и напълно автономен товароносител. Целта му е да намали емисиите с до 95 процента, а разходите - до 25 процента.

През 2017 г. седалището на Volvo CE е преместено от Белгия в Швеция и вероятно ще остане в Стокхолм. Те обявиха, че работата по електрически машини и превозни средства продължава и скоро се очаква на пазара малък парк от електрически багери и товарачи. Сегашното портфолио на марката включва различни видове и размери на багери и самосвали, както и товарачи, компактни машини, пътно-строителна техника, компактори, асфалтополагачи и горскостопански машини.


Най-добри цени за употребявани машини Volvo качени в Sales Machinery тук:


Повече информация на: https://www.volvoce.com/global/en/



arrow_back_iosНазад