Машините и инструментите за горско стопанство са изминали дълъг път от времето, когато брадвата и кирката са единствените инструменти, използвани от хората. Механизацията е въведена в края на 19-ти век. Парният двигател е изобретен през 1881 от Dolbeer и Carson Lumber Company – John Dolbeer въвежда двигателя за сеч. Когато двигателят с вътрешно горене е въведен, Парният двигател става остарял. Камионите и тежките режещи машини идват много по-късно. Въпреки това, парните двигатели са от голяма полза, тъй като те захранват друг вид оборудване, като кранове, тръбополагащимашини и вишки.
На първо време, сеч оборудването е с ръчни триони, и трупите са транспортирани с помощта на шейни или по речните течения.
Първи стъпки
Криковете са измислени за да бъдат премествани трупите. На практика това са стълбове поставени на кръст по горските пътеки. Гореспоменатата Парна лебедка, както и парният двигател направят този процес по-лесен. Трупите са премествани с по-малко усилия с помощта на кабел.
До края на 19-ти век, дърветата все още са нарязвани с помощта само ротационни и верижни триони, и фрези с лентови триони. Шейните, теглени от коне, са използвани до зората на 20-ти век, когато самоходни превозни средства и камиони бавно са взели своето място. Трупите трябва да бъдат транспортирани или до река или железница, преди да бъдат изпратени във фабриките за дървообработка.
Първият камион свързан с ремарке е пуснат през 20-те години на ХХ в., но минава още десетилетие, докато камионът за транспорт на трупи е проектиран и става относително популярен. Peterbilt е основан през 1939. T.A. Peterman, който по-късно закупува марки като Fageol и Waukesha, чиито опит той използва, за да проектира камиони за сеч, които определят днешните отраслови стандарти.
Горският комбайн първоначално е бил популярен във Финландия и Швеция, но дори и преди това,Mammoth Tree Shears, компания основана в САЩ, произвежда машина с вериги, способна да срязва дървета със ствол достигащ до 30 инча в диаметър, но това дори не се доближава го горския комбайн. Първият дизайн, който е повече или по-малко същия и до днес, е въведен в началото на 70-те години-самоходни машина, произведена от Sakari Pinomaki с неговата марка PIKA. SP Maskiner показва първия комбайн с един прикачен инвентар в началото на 80-те години в Швеция. Тези машини са най-доброто решение за дърводобивна плантация.
За дълъг период от време дърветата в близост до водата са първите, които са отрязвани, но скоро нуждата от транспортиране се превръща в спешен въпрос. Преди изобретението на вътрешното горене, домашните животи, впрегнати с шейни са били решение. След като отминава периода на парния двигател е време да се въведе камионът за транспортиране на сеч.
САЩ е сред първите места, където са използвани камиони. След края на първата световна война, множество военни камиони се преобразуват и използват като товарни камиони.
Камионите стават все по-малко примитивни и през 1930 г. двигателите им са значително подобрени. Значително подобрение е и въвеждането на пневматични гуми. Около това време камионите станаха също толкова важни за дърводобивната индустрия, колкото и влаковете. Втората световна война играе друга ключова роля в развитието на дизайна на камиони.
В началото Skidders са теглени от домашни животни. Това продължило до 1920-те години, когато двигателнозадвижвани машини бавно започватда заместват животинска сила, както и верижно задвижвани машини, за по-голяма проходимост. Тези машини са оборудвани с лебедки, позволяващи трупите да бъдат вдигнати много по-лесно, отколкото преди. Използват се и малки ремаркета, наречени "бумъри". „Forwarder“е въведен по-късно и е по-практичен, защото може да превозватрупите.
Естествено, първоначалният дизайн на механичните влекачи са спарен двигател. Те бяха по-ефективни от първия парен двигател „Steam Donkey”, но тесапо принцип със същата функция. Една от първите напълно функционални машини от този вид е бил Clyde Skidder, пуснатв началото на 1920-те години.
Въпреки развитието на горската техника, използването на тези машини все още е изключително опасно. Някои производители комбинират функцията на skidder с товарач, а кабелите на товарачадостигат до разстояние от пет мили на конкретни места като Нова Зеландия.
Марки като John Deere, Komatsu, Caterpilar иPonsse имат дългогодишен опит в производството на горска техника. Машините, използвана днес, самного по-напреднала. Използва сенай-съвременна технология и е много пъти по-безопасна от оборудването, използвано през първите няколко десетилетия на 20-ти век. Също така днешните машини са много по-ефективни.
Комбайните, например, са построени на различни платформи като пешеходни, релсови или колесни багери, оборудвани с модерни дизелови двигатели. Повечето от съвременните машини разполагат с безопасна и удобна среда за оператора – напълно затворена кабина. Сред основното горско оборудване, което се използва днес, ще намерите най-важните машини –комбинирани багери, използвани за събиране на дървен материал, както и горепосочените бобини, които изтеглят вече отрязаните трупиот гората. Товарач идваследващ, тойсъбирадървения материал и да го товарина камиони, които транспортиратдървенияматериал. Някои от най-популярни машини са: forwarders, borers, mulchers иdebarkers.