След индустриалната революция хората продължават да измислят нови машини, инструменти и оборудване, приложими във всеки един аспект от живота. Разнообразието от комунални машини, които използваме днес, е огромно. Освен полезните превозни средства като ATV и други колесни и релсови машини, има и много други, които попадат в комуналните машини.
Разнообразието от комунали машини
От въздушните компресори до мини товарач и 4х4 автомобили със специално оборудване, спадат към комуналните машини. Някои притурки също се отнасят към комуналното оборудване, като разпръскващите на сол и пясък, почистващи машини, мотокари, бормашини, камиони, оборудвани със системи за улично метене и миене, машини за отстраняване на сняг. Камиони за обслужване и пътна помощ също попадат в тази категория.
Скоро след изобретяването на камиона е въведен и влекача. Ernest Holmes Sr. създава първия през 1916 г. Бизнесът му започва оттам и процъфтявал близо 60 години, след което Miller Industries купува акциите му.
По времето когато са въведените влекачите, се усеща и нуждата от сервизни камиони. Повече превозни средства на пътя означават повече ремонти. Първите такива комунални превозни средства всъщност са шасита на камиони Dodge и Ford Model T със специални каросерии на компанията с името Martin Parry, която по-късно се слива с GM. Нова гама от лекотоварни автомобили Ford е представена в края на 30-те години, като структурите им да от Budd Manufacturing. Нов дизайн и технологии са представени през 70-те години след като алуминия и фибростъклото са използвани за да направят превозните средства по-леки.
Мотокарите са сред най-полезните помощни машини. Първото такова оборудване е използвано през 1800-те, но е по-скоро подемник, отколкото мотокар. Десетилетия по-късно мотокарите са подобрени и към тях са добавяни функции. След като първата такава машина е направена през 1887 г., минават няколко десетилетия, преди да се произведе първата стоманена с усъвършенствано управление. Електрическата енергия е добавена като задвижване на мотокарите след Втората световна война. Willamette Utility Carrier е презентиран през 1915 г., а Tructractor е въведен през 1917 г. от компанията Clark. Скоро се въвеждат и и хидравлични системи. Hyster представя високотехнологични модели през 30-те години. През 50-те години, мотокарите нарастват по размер и стават по-безопасни. Тъй като тяхното развитие продължава, днес мотокарите са машини с ниски емисии, захранвани от газ, електричество, дизел, природен газ или пропан.
Снегоринът съществува от средата на 19 век. Това е устройство, прикрепено към обикновена количка, използвано през 1860-те. По-късно устройствата за теглене на коне влизат в употреба. Когато тракторите на Caterpillar влизат в производство, големите градове в САЩ започват да им монтират плуг от 1913 г. Скоро машината се развива, а десетилетия по-късно е изобретена и самоходната машина за почистване на сняг. Разпръсквачките на сол са въведени през 60-те години и бавно стават все по-ефективни. Днешните машини са комбинирани превозни средства, оборудвани както със снегорин, така и с разпръсквач на сол.
Измислени са машините за улично метене именно през бумът на Индустриалната революция. Британецът на име Джоузеф Уитуърт проектира първата механична метяща машина през 1840 г. Чарлз Брукс и много други изобретатели са проектирали метящи машини през следващите десетилетия, но всички те са били монтирани на каруци, теглени от коне. През 1868 г. в САЩ е въведена машина за почистване задвижвана на пара - тя е предназначена за поддръжка на железниците. През 1911 г. е основана компанията за почистване Elgin Sweeper Company. Машините за метене на улици се подобряват през 70-те години и стават много по-ефективни и екологични. Съвременните такива могат да всмукват дори малки частици и да намалят облаците прах, образувани в процеса на метене.
Първият камион за боклук в историята е самосвал задвижват с парен двигател, представен от Thornycroft Steam Wagon и Carriage Company през 1897 г. През 1920-те тези камиони имат покрит заден край и скоро стават популярни в световен мащаб. Първото подемно устройство, монтирано на такъв камион, е проектирано през 1929 г. Джордж Демпстър създава Dempster-Dumpsterin през 1937,създавайки термина „боклучийски“. Челният товарач е представен през 1955 г., следван от камиона за скрап на Petersen през 70-те години. Страничният товарач е представен скоро след това.
Превозни средства за всички видове терен (ATV и по-късно UTV) съществуват от 60-те години. ATV Jiger е амфибийна машина, предназначена да се използва за военни цели. Толкова успешна, че производители като Sperry-Rand и Honda представиха свои собствени модели. Първият истински ATV е Suzuki LT125, последван от Honda TRX200 през 1984 г. Задвижването на четирите колела присъства в повечето модели. Първият UTV (комунално превозно средство) е направен от Arctic Cat. UTV са изключително многофункционални и се използват в много различни индустрии и области за работа и развлекателни цели.