Никоя машина не може да работи за неограничен период от време, без да използва резервни части. Веднага след като индустриалната революция променя света, много различни машини са измислени за кратък период от време. От леки пътнически автомобили до селскостопански машини, самолети и производствено оборудване, машините са използвани в почти всеки бизнес сектор в световен мащаб до края на 20-те години на ХХ век. Това означава, че те трябва да бъдат поддържани, а за това са необходими резервни части и консумативи, като смазочни материали, спирачни накладки, маркучи и филтри. Последвало развитие и на колелата, а гумите станали пневматични
Когато двигателят с вътрешно горене е изобретен, производителите като Готлиб Даймлер и Хенри Форд имат нужда от много резервни части и въпреки факта, че създават дизайна, те не могат да произведат всяка една част собственоръчно, особено когато Форд въвежда Монтажната линия в света на производството на автомобили. Те възлагат изработката на повечето части на други компании, а индустрията на резервните части расте. От ковачи до 3D печат, резервните части изминават дълъг път за малко повече от един век! Днес повече от 7 000 000 души са в сектора на резервните части, а общите годишни приходи се очаква да надвишат 3 000 000 000 долара за 2019г.
Производителите се разделят в различни групи. Има компании, която правят оригинални части (OEM), а други произвеждат заместителни части. Някои компании са специализирани в производството на части за подобрения и аксесоари. Някои производители като Magna International стигатпо-далеч акто разработват различни системи, които производителите на автомобили използват и дори сглобяват превозни средства за тях.
Двигателят с вътрешно горене в крайна сметка еволюира много и се проследяват усъвършенствани горивни и запалителни системи. С течение на времето са въведени турбокомпресорът, компресори и различни допълнителни мотори, сензори и помпи, а по-голямата част от тях са били произведени от големи компании като Bosch, VALEO, General Electricи други компании. Първият комбиниран радиален двигател с турбина и компресор е прототип, създаден през 1915 от Sulzer. Турбокомпресорът първоначално е използван за два пътнически кораба, а след това е въведен в масово произведените автомобили през 1962. GE, Garret, KKK и Holset са сред най-големите производители на турбокомпресори днес.
След повече от век употреба, трансмисиите продължават да се развиват. Първата примитивна скоростна кутия с две скорости е показана през 1904 от братята Sturtevant. По-късно ръчната скоростна кутия еволюира, но истинският пробив е изобретяването на автоматичната трансмисия. Планетарния трансмисионен механизъм е използван в модел Т през 1908, който има две скорости. Полуавтоматичното устройство е разработено от GM и REO в началото на 30-те години, но съединителя все още е част от дизайна. Първата масово произведена автоматична скоростна кутия в света е Hydra-Matic, която е първата масово произведена автоматична скоростна кутия в света. Mercedes-Benz разработва своя собствена версия с подобна функция през 1954. Технологията се развива и след 80-те, пет и шест скоростни единици бяха показани, и модел 7-скорости е изграден от Mercedes-Benz през 2003. Някои от водещите производители на трансмисии днес са ZF, Aisin, BorgWarner, GM.
Известно е, че хидравликата съществува от доста време – дори древните гърци са я използвали. Днес хидравликата е съществена част от почти всяка машина позната на човека. Но по-важното е че, много от машините, които се използват днес, използват Хидравлика за основните си функции, като екскаватори, мотокари, копачи, камиони и др. Джоузеф Браха и Уилям Армстронг са изобретателите, които допринасят в развитието на различни индустрии, с въвеждането на. Също така хидравлична мощност изисква много различни части и системи, способни да издържат на високо налягане, като помпи, тръбопроводи, бутала и много други.
Шасито на всяка машина или превозно средство е също толкова важно, колкото и другите части и системи. Кормилната система и спирачната система са станали много по-сложни от тези, използвани в зората на 20-ти век. Съвременните дискови спирачки и забавящите устройства оставят на заден план старите барабанни спирачки. Еволюирането на материалите, води до използването на много по-ефективни метали за спирачните дискове. Въпреки това, спирачните системи фигурират от края на 19-ти век. Амортисьори, листни пружини, задвижващи валове и множество други малки части, са важни компоненти по окачването на почти всяка машина, тъй като те се отнасят за движението и безопасността.
Електрическите системи в момента са сред важните части на всяка машина. С най-съвременна технология, която се използва, те сега правят машините по-безопасни и много по-ефективни от всякога. Компоненти като активно управление и системи като технологията за задвижване с проводник са наистина важни. GPS употребата и автономните превозни средства са вече нещо, което бе немислимо до преди век.