Историята зад развитието на камионите и ремаркета
Днешните модерни камиони са изключително различни спрямо предшествениците си. Говорейки за първите машини, които могат да бъдат наричани камиони, трябва да се върнем към 1769 г., когато Николас-Джоузеф Кугно (Nicolas-Joseph Cugnot) създава захранването на пара. До средата на XIX век вагоните, задвижвани с пара, стават относително популярни, но тяхната употреба е ограничена поради липсата на подходяща пътна мрежа. Маршрутите за извозване са кратки по това време, най-често между различни фабрики и железопътни гари. През 1881 г. е въведен иновационен проект – изобретен е първият тип полуремарке, теглено от "De Dion-Bouton" трактор задвижван на пара, но дизайнът на истинското полуремарке, което познаваме днес, е разработен през 1914 г. от Аугуст Фрюхауф (August Fruehauf). Първото му ремарке е прикрепено към камион „Форд“ и идеята му става изключително популярна поради ефективността му в товарния транспорт в САЩ. Компанията FRUEHAUF е основана през 1918. и все още произвежда ремаркета и полуремаркета. FRUEHAUF в момента е сред най-големите имена в бизнеса.
Съвременният камион
Обратно към корените: бащата на съвременния камион е Готлиб Даймлер (Gottlieb Daimler), който създава първия през 1896 г., използвайки двигателя с вътрешно горене на Карл Бенц (Karl Benz), разработен една година по-рано. Преди камиона на Даймлер (Daimler), Бенц (Benz) също създава свой вариант на камион, а същата година първият автобус е създаден от Netphener върху шасито на същото превозно средство. Една година след като Даймлер (Daimler) създава камиона, Bussing, Renault и Peugeot измислят свои собствени модели. Междувременно някои американски производители също започват да работят по своите модели камиони, а Autocar показа първия си през 1899 г., захранван от двигател с 8-конски сили.
Отново през 1899 г., Александър Уинтън (Alexander Winton) представя първият автовоз. Неговата собствена Уинтън Мотор Керидж (Winton Motor Carriage) компания има нужда от такъв, за да транспортира пътни коли из страната. Година по-късно, Мак (Mack) е създаден в Бруклин – първият производител на камиони, който използва стартер. Mack камионите се оказват сред най-издръжливите на пътя само за две десетилетия.
Растежът на пазара
Броят на произведените камиони започва да нараства и през 1904 г. повече от 700 камиона са произведени в САЩ. Числото се увеличава до 6 000 през 1910 г. и достига невероятните 25 000 броя само четири години по-късно. Един от първите производители на камиони в САЩ е Шевролет – те предлагат първия си пикап през 1918 г. и продължават да ги продават като само кабина и конфигурация на шасито до 1931 г. На купувачите е предоставен избор да решат какъв заден край да сложат на пикапите.
Когато Първата Световна Война приключва, технологичните предимства, са забележителни: електрически стартови двигатели, пневматични гуми, 8-цилиндров двигател, удобни кабини и електрически фарове стават стандартни характеристики. Машините, задвижвани с пара, остаряват в по-голямата част от Европа и в САЩ около периода на Първата Световна Война, но все още са използвани във Великобритания до средата на 30-те години, когато ги заменят дизеловите двигатели.
Renault и Ford стъпват на пазара с камиони в средата на 1920-та година. Ford предлага възможност за камион „Модел T“ и по-късно версия на „Модел А“ стартира през 1928, който има свалящи се прозорци и безопасна стоманена кабина. Няколко години по-късно един мъж на име Фред Джонс (Fred Jones) изобретява първото хладилно ремарке, защото ледът и солта се превръщат в остарял метод за транспортиране на месо и други продукти, които трябва да се държат хладни. Първоначалният му дизайн използва четирицилиндров двигател, компресор и термостат и той допълнително го развива, като поставя двигателя в предната част на ремаркето. Шефът му, Джо Нумеро (Joe Numero), скоро основава компанията United States Thermo-Control и създават марката Thermo King.
Peterbilt е създадена през 1939 г. и произвежда първите тежкотоварни камиони за сеч с дизайн, който се използва и до днес. Случва се именно тогава, когато полуремаркета стават по-популярни, заради тяхната ефективност за теглене на трупи.
Средата на 20-ти век
Междувременно много европейски производители на камиони, които и до днес държат силни позиции, правят своите стъпки в бранша. Производители като DAF, MAN, Mercedes-Benz и Volvo процъфтяватпрез 1930-те, 1940-те и 1950-те години, най-вече поради използването на дизелови двигатели.
Дизеловият двигател е изобретен още през 1897 г., но се превръща в популярно решение за камиони след като Мерцедес реализира дизелов камион през 1923 г. Естествено, това е често срещано нещо през 30-те години. Що се отнася до американския пазар, преходът към дизелови двигатели отнема повече време, а бензиновите двигатели са популярни до 1970-те години. Горните кабини и множеството оси стават популярни решения. След 80-те години на ХХ в. са въведени нови характеристики за безопасност и екологични разпоредби.
Днешната реалност
Днес, чистият дизел, електрическия и самостоятелно задвижвания камион вече съществуват. Аеродинамичният дизайн и космическата технология намират мястото си в производството на камионите. Има всички видове товарни автомобили и размери на разположение. Леки, средни и тежкотоварни камиони и транспортьори се използват навсякъде. За дистрибуция, доставка и камиони за дълги разстояния съществуват, с различна товароносимост и конфигурация на осите. Ремаркетата и полуремаркетата също се предлагат в различни дължини и видове, като например платформи, разширяеми модели, стъпала и специални версии.